Vel igjennomført årsmøte 2020!

Torsdag 30. januar ble det avholdt årsmøte i Sør-Varanger Rideforening.
Her kommer litt info og bilder fra møtet, inkludert saksdokumentene som ligger nederst.

Årsmøtet 2020
vedtok følgende styre:

Leder: Katrine Figenschau Olsen
Nestleder: Thea Teigen
Styremedlem: Anne Vedø Olsen
Styremedlem: Kine Brekkan
Styremedlem: Astrid Mathisen
Varamedlem: Eli Bugge
Ungdomsrepresentant: Aurora Rauhala Tønnessen
Varamedlem ung.repr.: Angelica J. Nilsen

Sør-Varanger rideforening ble en satsningsklubb i NRYF i 2016 og virksomhetsplanen revideres hvert 4.år. Hovedmålet for perioden 2020-2024, er å etablere rideskole innen 2022, og øke aktivitetstilbudet for de unge.

Handlingsplanen revideres hvert år og vi vedtok å arbeide med å få på plass driftsapparat for å kunne starte rideskole, samt innkjøp av flere klubbhester. I tillegg aktiviteter for de unge som temakveld, overnatting på stall, åpen stall, juniorsamling og klubbtur.

Vi fortsetter med månedlige treningssamlinger med vår eksterne svensktalende rideinstruktør, Andreas Hesse. Som utdannet tysk berider med over 40 år i sanda, på hesteryggen og som instruktør, er hans kompetanse gull verdt for rytterne som rir for han.
Vi fortsetter også samarbeidet med Vadsø hestesportsklubb. Vi planlegger en felles samling i deres nye og fantastisk flotte rideanlegg de har klart å realisere. Først må bare vinteren slippe taket.

Vår visjon: Vi inspirerer hestemennesker!

Elleve ryttere startet stevner i året som gikk, både i nord og i sør. De fikk en påskjønnelse for sin innsats og her ser vi fem av dem med leder Katrine F. Olsen lengst til høyre.
Videre fra høyre ser vi Aila Teigen Ingilæ, Ina Vedø Olsen, Oda Rustad, Maiken Mathisen Westgård og Thea Christin Teigen.
De seks som ikke var til stede, er Aurora Rauhala Tønnessen, Karianne Marjavara Nilsen, Lea Vedø Olsen, Sofie Labahå, Caroline Bugge Pedersen og Renate Rauhala Tønnessen, de fire sistnevnte bor borte og deltar på stevner hjemme og sørpå.

Som takk for innsatsen i styret, forlater disse ungdommene kommunen fra høsten av for videre utdanning og går derfor ut av styret. Vi satser på at de vil komme tilbake og ønsker dem lykke til på nye eventyr!
Fra venstre Amalie Bakke og lengst til høyre Ina Vedø Olsen.

Et lite glimt fra årsmøtet.
Nytt av året fra Norges idrettsforbund, NIF, er kravet om kontrollutvalg. Våre to revisorer, Elin Nilsen og Evy Johannessen fortsetter, men blir også å sitte i dette nyoppnevnte lovpålagte utvalget sammen med Britt Heidi Rustad og Torhild Ackermann, sistnevnte ser vi som femte person langs borteste bordside.